نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

شنبه 20 شهريور 1400
10:52
گیو


در بسیاری از ساختمان های مسکونی و بلوک های چندین طبقه که دارای پارکینگ و آسانسور هستند، نیاز به نظارت تصویری در آسانسورها و پارکینگ ها در اثر وقوع تخلفات گوناگون و جرائم متعدد امری واجب شده است.

چگونه در یک آسانسور با اتاق استاندارد دوربین مدار بسته نصب کنیم؟

عمدتا نصب دوربین مدار بسته در اتاق های آسانسور به دو منظور کلی انجام میگیرد:

1- نظارت درب ورودی آسانسور، جهت گرفتن آمار تعداد افرادی که در زمان های مشخص تردد میکنند و یا شناسایی افراد.

2- مشاهده صد در صدی داخل آسانسور به قصد کنترل و برقراری امنیت.

نکته :

(به یاد داشته باشید که اگر داخل آسانسور، دوربین مداربسته نصب شود، حتما به وسیله برچسب یا تابلو مخصوص علامت نصب دوربین مدار بسته در این محل، اطلاع رسانی شود. چون در غیر این صورت نصب دوربین در حریم آسانسورها جرم محسوب می شود و معادل قانون تجاوز به حقوق شهروندی تلقی خواهد شد.)

از مهمترین کارکرد سیستم مدار بسته داخل آسانسور، نظارت صد در صدی و کلی به فضای اتاق آسانسور است. و از سوی دیگر کیفیت تصاویر زندهو ضبط شده باید دارای حداقل وضوح برای تشخیص چهره افراد باشد.

بنابراین باید از دوربین هایی با کیفیت بالا و میدان دید عریض واز همه مهمتر با محفظه نگهدارنده مناسباستفاده کرد.

از بزرگترین مزایای استفاده از این سیستم می توان به بازدارندگی افراد برای انجام تخلف و جرایم اشاره کرد و همچنین افراد داخل آسانسور از کنترل رفتار خود در داخل آسانسور مطلع خواهند شد. محل نصب دوربین داخل آسانسور باید یکی از گوشه های داخلی سقف باشد.

طریقه کابل کشی داخل آسانسور:

اگر تا به حال وارد چاله آسانسور شده باشید باید بدانید که ابتدای انجام نصب دوربین داخل آسانسور باید به مکانیزم کلی آسانسور آشنا باشید. آسانسور ها به صورت کلی و در همه مدل ها یک کابل فرمان دارند که به تراول کابل معروف است، که یک کابل تخت است. تراول کابل اندازه ارتفاع ساختمان و طول مسافتی که کابین باید طی کند، در نظر گرفته می شود که همراه کابین حرکت کند.

بهترین و تنها ترین راه برای کابل کشی دوربین داخل آسانسور استفاده از همین تراول کابل است به طوری که کابل های دوربین را (برق + کواکسیال) روی تراول کابل قرار داده و با چسب به دقت آن را بچسبانیم و با فاصله نیم متر به نیم متر کل مسیر را به همین شکل چسب بزنیم. این کار مستلزم دقت زیاد برای حفظ تجهیزات آسانسور و آسیب نزدن به آنها می باشد و دارای زحمت فراوان است.

و اما اگر بخواهیم مراحل کابل کشی را برای نصب دوربین داخل آسانسور نداشته باشیم، چه باید کرد؟

استفاده از دوربین بی سیم داخل آسانسور :

همانطور که می دانید دوربین های بی سیم دارای یک برد و مسافت پوششی مشخص می باشند بنابراین استفاده از این نوع دوربین ها برای آسانسورها که دارای حداقل مسافت 3 طبقه به بالا هستند، امکان پذیر نیست. از طرفی معمولا کابین های آسانسور از فلز و یا ترکیبی از فلز با مواد دیگر ساخته می شود و اگر دوربین بی سیم را داخل کابین قرار دهیم به دلایل وجود فضای فلزی در اطراف دوربین از برد آن کم میشود. و بعد از آن مرحله عبور از دیوار را دارد که به طور تقریبی و متوسط عبور امواج وایرلس از دیوارهای معمولی با قطر استاندارد، به ازای وجود هر دیوار معادل 10 متر از برد اصل امواج کاسته خواهد شد.

در آخر برای اتصال و دریافت امواج، دیگر امواجی باقی نخواهد ماند.

پس استفاده از این دوربین ها داخل اتاقک آسانسور توصیه نمی شود.


آموزش اتصال دوربین های مدار بسته به لب تاپ یا کامپیوتر

بر اساس خواسته های مصرف کنندگان امروزه بسیاری از سیستم های مدار بسته نیاز به انتقال روی لب تاپ یا کامپیوتر در آن محل را دارند. با توجه به این نیاز راه انجام این کار به زبان ساده توضیح خواهیم داد.

در ابتدا باید بدانیم که اتصال سیستم دوربین مدار بسته به رایانه و لب تاپ به دو حالت کلی تقسیم می شود.

حالت اول :انتقال تصاویر به صورت اینترنتی که در آموزش های گذشته به شکل مفصل و با عکس کاملا توضیح داده شد.


حالت دوم :انتقال تصاویر مدار بسته از دستگاه های ضبط دوربین به رایانه و لب تاپ در همان محل

در ابتدا باید لوازم و وسایل مورد نیاز را فراهم کنیم. اگر محل مورد نظر شبکه کامپیوتری داشت می توانیم از شبکه استفاده کنیم و دستگاه را به وسیله یک کابل LAN (دو سر سوکت شبکه) به شبکه اصل وصل کنیم و در جای دیگر به وسیله رایانه که متصل به همان شبکه است، تصاویر آن را دریافت کنیم.

اگر در منزل چنین نیازی وجود داشته باشد می توانید یک مودم یا اکسزپوینت بیسیم (وایرلس) تهیه کنید، دستگاه را به آن متصل کرده سپس به وسیله لب تاپ و از طریق امواج وایرلس آن را پیدا کرده و به آن متصل شوید.

بعد از اتصال دستگاه و کامپیوتر موردنظر به یک شبکه مشترک برای فراخوانی تصاویر باید طبق مراحل زیر عمل کنیم.

در قسمت شبکه در دستگاه DVR یا NVR خود باید یک آدرس IP مشخص اختصاص دهیم.

IP مورد نظر باید یک آدرس در رنج آدرس های شبکه باشد، به عنوان مثال اگر سیستم های شبکه دارای این آدرس ها باشد:

192.168.10.50

192.168.10.67

شما نیز باید آدرس دستگاه را به این حالت وارد کنید: 192.168.10.45

و اگر سیستم شبکه از قبل در آنجا موجود نیست و یا در منزل قصد انجام چنین کاری را دارید باید این چنین عمل کنیم:

به صورت پیش فرض IP مودم ها و روترهای وایرلس به این شکل است 192.168.1.1

پس می توان به سادگی IP دستگاه را به این شکل تعریف کرد 192.168.1.120

بعد از انجام این مراحل باید برای مشاهده تصاویر نرم افزار مربوطه را نصب کرد که معمولا داخل جعبه دستگاه به صورت یک CD موجود است. داخل آن یک دستگاه معرفی می کنیم، مشخصات دستگاه را اعم از آدرس IP، پورت، نام کاربری و رمز عبور را وارد می کنیم. سپس با کلیک روی آن، تصاویر را مشاهده می کنیم.


[ بازدید : 177 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته تی وی تی / دوربین هایک ویژن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / صنعت امنیت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]